فرمانده انتظامي رفسنجان استان کرمان از دستگيري فردي كه با دست يافتن به رمز دوم کارت بانکي شاکي اقدام به خريد کارت شارژ و پرداخت قبوض خود مي نموده است خبر داد.
سرهنگ "مهدوي نيا" گفت: يكي از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائي به پليس فتاي شهرستان مراجعه و خواستار پيگيري برداشت غير مجاز از حسابش شد.
اين مقام انتظامي ادامه داد: در پي ارجاع اين شكوائيه پرونده اي تشكيل و بعد از انجام يك سري اقدامات پليسي - سايبري، عامل برداشت غير مجاز شناسايي و در عمليات روز گذشته ماموران پليس فتاي شهرستان دستگير شد.
وي افزود: شاكي بعد از مواجه با متهم وي را شناسايي كرد و اظهار داشت چند روز قبل جهت پرداخت قبوض خود به دستگاه خود پرداز بانک مراجعه نمودم که به هنگام انجام امورات مربوطه ارتباط دستگاه با مرکز قطع گرديد.
"مهدوي نيا" در ادامه اظهار داشت: پس از قطع ارتباط دستگاه با مرکز، فرد متهم که در صف عابر بانک قرار داشت به بنده عنوان نمود که قبض هاي خود را از طريق سامانه 9990 بپردازيد و حسب اعتمادي که به وي نمودم رمز دوم کارت را به همراه مشخصات آن جهت پرداخت قبض در اختيار وي قرار دادم.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: متهم پس از پرداخت قبض بوسيله موبايل خود، کاغذي را که شماره کارت و رمز دوم عابر بانک شاکي بر روي آن بوده را به خانه مي برد و در يک نوبت خودش و چندين مرتبه همسر وي اقدام به پرداخت قبوض و خريد کارت شارژ به ميزان دوميليون و هشتصد هزار ريال از حساب بانکي شاکي مي نمايند.
فرمانده انتظامي رفسنجان در پايان خطاب به شهروندان توصيه كرد: در هنگام حضور براي برداشت وجه نزد دستگاههاي خودپرداز، شخصا اقدام به کشيدن کارت از دستگاه نموده و از هرگونه در اختيار قراردادن رمز کارت و يا مشخصات آن به افراد غريبه که در صف عابر بانک قرار دارند خودداري کنيد زيرا زمينه سوء استفاده بعدي اين افراد را فراهم مي سازد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا